Jak wyeliminować stres w pracy, gdy jesteś zestresowany do maksimum?

Jak wyeliminować stres w pracy, gdy jesteś zestresowany do maksimum?

Stres w miejscu pracy to współczesna epidemia. Ponad jedna trzecia pracowników cierpi na chroniczny stres w pracy. Oczywiście, jeśli cierpisz na stres związany z pracą – nie jesteś sam. Ale stres w pracy nie jest nieunikniony. W tym artykule podamy najbardziej odpowiednie sposoby radzenia sobie ze stresem w pracy, abyś mógł znów stać się szczęśliwym i produktywnym pracownikiem.

Przeznacz trochę czasu na planowanie

Jeśli praca stała się dla ciebie za duża, a ty ciągle pozostajesz w tyle… przestań! Zamiast próbować i nie nadrobić zaległości, lepiej byłoby poświęcić trochę czasu na myślenie o swoich celach i ustalaniu priorytetów zadań. Na przykład, jeśli Twoim początkowym celem jest po prostu rozpoczęcie pracy (prawdopodobnie po raz pierwszy od miesięcy), poświęć 10 minut na jasne i głębokie przemyślenie, w jaki sposób możesz to osiągnąć. Najprawdopodobniej będziesz w stanie wymyślić zadania, które musisz wykonać, aby osiągnąć swój cel. A kiedy twój cel i zadania staną się jasne, będziesz gotowy na drugi krok.

Dopasuj swoje zadania do celu

Sama znajomość celu i powiązanych zadań nie wystarczy. Wiele osób osiąga ten etap, ale wciąż pozostaje w tyle za swoją pracą i nie osiąga swoich celów. Sekret polega na zrozumieniu, które z twoich zadań powinny mieć wysoki priorytet, a które można wykonać, gdy masz wolny czas. Na przykład sprawdzanie skrzynki odbiorczej co 20 minut może wydawać się produktywnym zadaniem, ale w rzeczywistości działa ona jak ciągłe rozpraszanie uwagi i zmniejszanie produktywności. Zamiast tego lepiej byłoby przeznaczyć 30 minut rano na sprawdzenie wiadomości e-mail i 30 minut po południu, aby zrobić to samo. W ten sposób zwolnisz większość dnia na zadania, które pomogą Ci osiągnąć cel.

Stwórz pozytywne relacje w pracy

Jednym z kluczy do poprawy zdolności radzenia sobie ze stresem jest możliwość przyjmowania pomocy od innych. Nie tylko łagodzi negatywne okoliczności, po prostu odwracając uwagę i tworząc bufor między codziennymi zadaniami a ich negatywnym połączeniem, ale zapewnia poczucie wsparcia i ulgi. Staraj się nawiązywać przyjaźnie z kolegami. Idź do happy hour po pracy lub po prostu poproś kolegę na kawę w porze lunchu. Nie tylko będziesz miał kogoś do powierzenia, ale zaczniesz kojarzyć pozytywne uczucia z pracą.

Nawiązywanie zdrowych relacji z przełożonym lub przełożonym jest również dobrym sposobem na złagodzenie stresu. Pozytywne, dwustronne rozmowy na temat tego, gdzie stoisz w swojej pracy, uczciwość w tym, jak się czujesz, i wspólna praca nad opracowaniem planu działania w zakresie poprawy warunków pracy i oczekiwań są najważniejsze. Doprowadzi to do otwarcia i otrzymania niezbędnych zasobów potrzebnych do wsparcia lub pomocy.

Znajdź czas dla siebie

Każdy może być przytłoczony, gdy stres pojawia się w pracy, a to może rozlać się na inne obszary twojego życia. Dlatego ważne jest, aby od czasu do czasu zrezygnować z pracy. Odpocznij i zrelaksuj się, aby odzyskać energię i wrócić do pracy z ożywieniem. Upewnij się, że faktycznie robisz coś, co lubisz, spędzając czas ze swoimi dziećmi lub partnerem lub odwiedzając kraj, który zawsze chciałeś odkrywać. Jeśli wzięcie urlopu jest niemożliwe w trakcie stresu, rób sobie zaplanowane przerwy w ciągu dnia. Usiądź gdzieś w ciszy lub zrób kilka wysiłków, aby krew płynęła jak w poniższym przykładzie:

Podejmij uważne działania w kierunku swojego zdrowia

Ironią stresu jest to, że twoje zdrowe nawyki mogą usiąść na tylnym siedzeniu. Utrzymanie, a nawet poprawa zdrowia utrzyma stres pod kontrolą. Oto kilka sposobów na utrzymanie sprawności fizycznej:

Jedz zdrowe jedzenie

Upewnij się, że Twoja dieta jest pełna pokarmów, które dostarczają Twojemu organizmowi wystarczających składników odżywczych. Jedz więcej owoców i zielonych warzyw, całych potraw, ryb bogatych w omega-3 oraz nasion. Tego rodzaju pokarmy zapewniają optymalne funkcjonowanie organizmu w celu radzenia sobie z jego mechanizmami stresowymi.

Unikaj niezdrowej żywności

To oczywiste, ale do tych rodzajów żywności docierasz w czasach stresu i negatywności. Pokarmy o wysokiej zawartości tłuszczu, takie jak ser i czerwone mięso, powodują ospałość i zmęczenie. Pokarmy bogate w rafinowane cukry, takie jak herbatniki, tabliczki czekolady i chleb, mogą być wygodnymi przekąskami, ale powodują rozbicie i spalenie.

Ćwicz regularnie

Endorfiny najlepiej nadają się do przeciwdziałania stresowi i jaki jest lepszy sposób na ich uwolnienie niż wykonywanie ćwiczeń fizycznych. Ćwiczenia powodują rozproszenie uwagi i pomagają uporządkować myśli. Rozpocznij nowy tryb ćwiczeń – czy to bieganie, pływanie, jazda na rowerze czy chodzenie do pracy. Dopływ krwi i endorfin sprawi, że poczujesz się szczęśliwszy.

Dobrze się wysypiaj

Niech 8 godzin snu stanie się priorytetem. Kiedy jesteśmy zestresowani, czasami może być trudno zasnąć, ale brak snu jedynie wyolbrzymia nasz obecny stres. Dobrze wypoczęty umysł jest w stanie łatwiej znaleźć rozwiązania problemów i lepiej reaguje na codzienne stresory.

CATEGORIES

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus ( )